Unde ne îndreptăm?

Textul care urmează sunt gandurile mele din 2017, găsite intr-o postare nefinalizată pe care am hotărât totuși să o public întristat fiind că nu mare lucru s-a schimbat de atunci😃

O întrebare mă frământă de ceva vreme și are legătură cu Marghita. Este peste puterea mea de înțelegere, pentru că în condiții normale aveam deja răspunsul. Această întrebare, cred că nu mă interesează numai pe mine : încotro ne îndreptăm?

Răspunsul este greu de aflat chiar dacă unii pretind că-l știu deja. Când am făcut campanie în 2016 am ales să promovăm, aducem la cunoștința marghitenilor, lipsa locurilor de muncă. Echipa PNL își dorea să facă ceva în acest sens, privind cu uimire la depopularea orașului, pusă de noi mai ales pe seama scăderii cererii de muncă. Mare a fost surpriza pentru mine când am aflat locuri de muncă, sunt. Firmele din Marghita căutau angajați și nu-i găseau. Cu toate acestea salariile erau foarte mici, aproape de minim.

Depopularea orașului cred eu că se întâmplă datorită mai multor factori :

  1. Municipiul Marghita este izolat din toate părțile. Drumurile care duc la noi sunt ori foarte proaste, ori lungi ( pe la Otomani ar fi acceptabil )
  2. Lipsa de activitate din oraș. După ora 22.00 nu prea mai ai ce face. Văd tinerii orașului în parcul din fața primăriei, cel mai bun și ieftin club.
  3. Venituri mici.  Comerțul nu-și permite salarii mari în codiții de cifră de afaceri mică. Așa-zisa producție este o păcăleală, acesta făcându-se pe un sistem lohn cu faze de lucrări la produs contractate de firme externe care plătesc prețul minim. Turismul este iarăși o încercare nereușită. 
Partea cea mai proastă este că oamenii pleacă din Marghita după posibilități. Primii, cei care sunt tineri și în căutare de o viață mai bună. Aceștia nu au obligații și prin urmare vin inapoi doar în vizită la părinți, cât îi mai au. Ceilalți sunt profesioniștii, intelectuali sau meseriași care o dată ce au găsit un loc mai bun se mută cu toată familia, tineri și bătrâni. În urma lor rămâne un oraș aproape pustiu unde noi ”cei legați de glie” vrem să facem reguli.

Cu regulile acestea este o altă poveste.Vă spun în cunoștință de cauză că nimic în Marghita nu aduce profit, mai mult suntem împăcați cu ideea că avem pierderi. Mă refer la tot ce e subordonat Consiliului Local Marghita : ștrand (campionul găurilor în buget), săli de sport, școli, casa de cultură. Interesant este că și SPACS Marghita, societatea de apă, canalizare și salubritate, era în aceeași situație până au înțeles că nu se mai poate și acuma declară un minim de profit. Pe mine mă deranjează că nu facem altceva decât să luăm banii de la marghiteni, impozite și taxe, și să cârpim bugetele, serviciilor din subordine conduse fără viziune și perspectivă. Oricum pe noi, cei de la PNL, au făcut front comun, UDMR-ul și PSD-ul să ne arunce în opoziție. Se străduiesc să ne ascundă adevărata realitate pe care totuși reușesc foarte bine să o acopere. Bravo lor, vom vedea pentru cât timp.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Candidatul care merită

Cum să-ţi faci duşmani în PSD Marghita